Licence Creative Commons

O feministickém pokrytectví, záchranách a zbraních žen

05. 06. 2013
Přes jinak velmi absurdně-vtipný komiks Dersden Kodak jsem se dostal k videu, kde jakási slavná feministka vysvětluje, že koncept "dáma v nesnázích" je hrozná ohavnost a měl by se nejlépe zakázat, protože podporuje "obraz ženy jako oběti".
Staré pohádky jako Rapunzel nebo jiné jsou prostě naprosto ne-při-ja-tel-né! A že někdo působí na tisíciletími zakódované ochranitelské city, to už vůbec, to je naprosté zvěrstvo.
Jo, a nejhorší je, že se Max Payne vydá pomstít svou zavražděnou ženu a dceru, namísto aby se jeho dcera vydala pomstít zavražděného Maxe Payna. To je totiž genderová nerovnost a stereotyp, který se musí zvrátit.
Dotyčná feministka o tom natočila několik hodin videí a založila projekt na Kickstarteru, službě pro sponzoring malých projektů. Neměl jsem ani sílu/chuť to dokoukat celé, protože z toho smrdělo fanatické rovnostářství na sto honů.
(Kdyby to někoho zajímalo natolik, že by si to chtěl pustit, jmenuje se to "Damsel in Distress: Part 1 - Tropes vs Women in Video Games")

Už když jsem to viděl, hlavou mi létaly myšlenky na styl "kdyby se tyhle americké krávy raději staraly o to, co bude s holkama-školačkama v Afghanistánu, až se odtamtud stáhnou USA a Taliban bude mít příležitost je zase zamknout doma a lít na ně kyselinu... Ale ne, fanatický důraz na genderové rovnostářství je přeci mnohem, mnohem důležitější, než skutečná pomoc ohroženým ohroženým ženám."
Jenže to zase naráží na koncept, že pomoc ohroženým ženám je špatná, protože přeci upevňuje genderové stereotypy. Ženy nemají co potřebovat pomoc od mužů, mají to být Xeny.

Jak jsem o tom začal přemýšlet, uvědomil jsem si, že jsem vlastně příšerný šovinistický záporák: posílám totiž pravidelně menší částku programu charity ICC, zvanému "Save our sisters", který se snaží zachraňovat a pomáhat křesťanským ženám, které se v muslimských zemích -- od post-Muburakovského Egyptu (kde únosy kryje policie) až po Pákistán -- zcela rutinně stávají oběťmi únosů, vynucených "manželství" a všelijakých ohavností, které tu není třeba rozebírat.
To znamená, že namísto abych cpal peníze feministkám, snažícím se o rovnostářské zrušení zápletky typu "dáma v nesnázích" ve hrách, vlastně se svými penězi takové zápletky účastním -- a ke všemu v reálném světě. Hanba mi!

Ale dobře, třeba je koncept "dáma v nesnázích" opravdu špatný a "redukuje ženské pohlaví na oběť".
A správné je, když je žena Rambo a padouchy likviduje ještě o 333% efektivněji, než trapní mužští přicmrndávači, jako to ostatně předvádí 60% všech Hollywoodských filmů z poslední doby s hustokrutopřísnými "heroines".
To ovšem, vyjma podávání steroidů NDR-style, vyžaduje, aby ty ženy byly jaksi... Ozbrojené. Jako v těch filmech, kde se tak úspěšně brání padouchům. Fyziologicky je totiž zcela nezpochybnitelný fakt, že necvičený muž má oproti necvičené ženě zhruba dvojnásobnou převahu co do síly zejména v horní části trupu (upper body strength) -- a to nemluvím o výhodě konstituce a váhy (body mass), kterou většina odborníků na kontaktní boj považuje za velmi těžce vyrovnatelnou výhodu. Jak správně vystihl Oleg Volk i policista Massad Ayoob, aby se žena mohla ubránit muži, aby mu -- feministickou rétorikou -- byla rovná a emancipovaná, potřebuje "ekvalizátor" -- což může v praxi být jedině zbraň.

Americké ženy to, zdá se, vědí: právě od žen vzešla vlna odporu, když se Roosevelt ve 30. letech pokusil zakázat krátké zbraně: ženy je tehdy naprosto rutinně nosily.
Beatrix Potter, slavná britská autorka dětských knížek o "Králíčku Petrovi", ve svém deníku jen tak mimochodem poznamenala, že ve venkovském hotýlku mělo ze sešlosti u čaje revolver 7 z 8 hostů.
A k velkému pohoršení americké levice se ženy stále více ozbrojují, protože začínají chápat, že stát je neochrání. Pěkný komentář na to má příslušnice americké armády s černým pásem v karate.

Feministky jsou ovšem zásadně proti držení zbraní, protože "zbraně=muži=násilí=zlo"; a levicoví politici, jejich velcí přátelé, otevřeně proklamují, že by ženy neměly mít příležitost se bránit znásilnění zbraní, protože by určitě vyhodnotily situaci špatně.
Oproti tomu já, v rámci možností a zájmu, učím dámy ze svého okolí základům bezpečného zacházení se zbraněmi a střelby. Sakryš, kdo tedy stojí na straně žen -- feministky, nebo ti, které kritizují?

On the other hand, toto se týká mainstreamových, univerzitních, levicových feministek a'lá 1960's, jaké v USA škodí již desetiletí a na severu Evropy se totálně zbláznily a karikují karikatury o feministkách.
Při googlení jsem ovšem přišel na zajímavý článek o grasroots hnutí, zvaném "i-feministky", které se od rovnostářství, fanatismu a nenávisti k mužům levicové 2.vlny feminismu distancují a naopak vypadají rozumně: namísto rovnostářství rovnost před zákony; namísto zavírání očí před rozdílností pochopení, že ženy většinou prostě jsou fyzicky slabší a to je fakt, který se pro účely obrany dá vyrovnat jen zbraní; a dokonce je tam i důraz na to, aby pro samou ne-diskriminaci žen nedocházelo k opačnému extrému a diskriminaci mužů.
Článek tvrdí, že Ifeminismus se v poslední generaci rozmáhá a vytlačuje levicový feminismus revolucionářů 60. let.
Pokud tak tomu je, patrně by to byla dobrá zpráva, protože se jedná přinejmenším o menší zlo (pokud to správně chápu, i I-feminismus je razantním odpůrcem galantnosti a podobných "tradičních hodnot", což člověku jako já, který funguje na "redukované gentlemanské sadě", přeci jen nemůže úplně imponovat) a o v dnešní době tak vzácný závan zdravého rozumu a ne-fanatičnosti.




Vzkaz autoru

Na článek můžete reagovat použitím následujícího formuláře.
Váš komentář:

Váš e-mail (očekáváte-li reakci z mé strany):

Níže prosím opište dvě zdeformovaná slova z obrázku do rámečku pod nimi.
Jedná se o ochranu proti zasílání spamu, protože počítačoví roboti ona slova nedokáží rozluštit. Pokud je nedokážete rozluštit ani vy, kliknutím na ikonku reproduktoru se vám přehrají.